יום ראשון, 2 באוקטובר 2016

מתנה לשנה חדשה - בפשטות

השנה מצאתי את עצמי מתרגשת לקראת ראש השנה.


נסיתי להבין עם עצמי "מה נשתנה" השנה מקודמותיה ?

(כלומר מאז שחזרנו לארץ... שם, החגים זה ספור אחר)


הבנתי שהעומס הגדול של השנה הראשונה - כשנחת

הקונטיינר בפתחנו בדיוק בערב החג (ומי שפרק פעם

קונטיינר של 40 פיט יכול להבין אותי במובן ה'עומס'),

והעומס של השנה שאחריה - עם תינוקת קטנה ועננת 

דכאון גדולה הרובצות עליי יחד (ורק מי שעברה את 

החוויה המפוקפקת הזו - או מי שתסכים להודות בכך 

תבין אותי...) בכלל לא אפשרו לי להתפנות לעניין.


השנה אני במצב הפוך: כבר זמן מה מוציאה מהבית

ציוד שאין לי בו צורך, מעבירה אותו הלאה בשמחה,

ותאמינו לי - הבית לא ריק.

ארגון הבית והוצאת המיותר עוזרים לי עם תהליך פנימי

דומה שמאפיין את התקופה הזו: הבנה של מה מתאים לי

וגם איך, מתי וכמה בכל תחום בחיים שלי.


החג התקרב. 

השנה קבלתי החלטה שלא לקנות מתנות לחג

כי אין בזה צורך. לא בירידים, ולא בהוצאות ותכלס - 

אין לנו באמת מה לעשות עם 'מה שזה לא יהיה' נוסף

(כן, אתם שומעים טוב שם בממלכת פולניה ? ),

ויחד עם ההחלטה הזו אחת נוספת הופכית - 

שאמצא מתנה לעצמי לפי מה שארגיש שאני 

זקוקה לו מענה כרגע. 


מה היתה המתנה שלי לעצמי לראש השנה ?

כחלק מהלימוד שלי והצורך לדייק את עצמי עם הבנות  

שלי ועם ההורות שלי - הגעתי לקורס "הורות בפשטות"

של מירב גריידינגר סלע שהיא מדריכה מוסמכת של 

'Simplicity Parenting' ומעבירה סדנאות בנושא 

ב-7 השנים האחרונות. מירב חזרה עם משפחתה ארצה 

לפני שנה וחצי אחרי 14 שנים בניו יורק ואני מאמינה 

שיש לה הרבה מה ללמד אותנו כאן מנסיונה בגישה 

הנהדרת והמרעננת הזו.


אני עברתי את הקורס Soul of Discipline

בנושא הכוונה ומשמעת, שאוכל לספר שהוא יותר

Soul מאשר Discipline והוא מומלץ בחום.


בסוף המפגש השני היה לי ברור שאת הטוב הזה אני

חייבת להעביר הלאה וביקשתי ממירב שתתארח פה בבלוג 

ותספר קצת על העשיה הנהדרת שלה.

לשמחתי מירב הסכימה ובקרוב אתכבד לארח אותה כאן !

הקורס של מרב היה מאוד נעים ומדוייק ונתן כלים 

להתמודדות ולתגובה נכונה במצבים שונים עם הבנות 

שלי ועזר לי ממש באופן מיידי וענה על צורך המיקוד

וההבנה ההורית שלי באופן טוב יותר .


זה אחד הספרים של השיטה שהמשיך איתי הלאה

יחד עם תובנות הקורס (עכשיו צריך זמן לקריאה)





אני חייבת לציין שמאוד מוצאת חן בעיני השיטה הזו

בגישה שלה ובכלים שהיא מציעה ואני מתכננת להמשיך 

בקורס נוסף של מירב, המשלים את זה בו השתתפתי, 

אחרי החגים.


מה המתנה שאתן נתתן לעצמכן לשנה החדשה ?




   

3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. אהבתי את ההמלצה! בתור בן זוגה של מרב אני אמנם לא אובייקטיבי אבל כייף לראות שלקוחות של מרב מעריכים את הסדנאות שלה ומצליחים ליישם את החומר הנלמד לטובת ילדיהם והמשפחה כולה.

    השבמחק